Obserwatorzy

niedziela, 20 maja 2012

Lubię HDR !!!

HDR (High Dynamic Range)
Obraz powstaje poprzez połączenie kilku zdjęć jednego miejsca zróżnicowane pod względem tonalnym.

 

                                                                        
Przede wszystkim aparat musi być na statywie. Poruszenie , przesunięcie chociażby o milimetr może utrudnić pracę. Photoshop CS3 lub CS4 ma funkcję (Auto- wyrównywanie warstw), która umożliwia  dokładne dopasowanie wszystkich zdjęć przed przystąpieniem do łączenia ich w obraz HDR.

Robimy od 3- 6 ujęć . Można ustawić w aparatach odpowiednie funkcje i aparacik sam zrobi nam 5 ujęć.

W Canonach 

- nacisnąć i przytrzymać funkcję Mode i AF Drive
- określić liczbę zdjęć na 5 w menu (Funkcje indywidualne)
- przełączyć aparat w tryb fotografowania seryjnego
- nacisnąć spust migawki i poczekać- aparacik sam zrobi nam 5 ujęć.

Jedno zdjęcie będzie zwyczajnie naświetlone, jedno lekko prześwietlone, jedno silnie prześwietlone, jedno niedoświetlone i jedno silnie niedoświetlone).


Po przeróbce w programie fotograficznym powstaje obraz.


Ustawiając naświetlenia samodzielnie  najlepiej robić fotki w trybie preselekcji przesłony.  

Fotki  już mamy teraz musimy mieć odpowiedni program. Najlepszy do powstawania obrazów HDR jest program komputerowy Photomatic Pro. Poradzi sobie także Photoshop.


 Barwa, nasycenie, agresywność lub łagodność obrazu HDR zależy już tylko od naszego "ja".



Lubię efekt HDR. A wam jak się podoba?

 Jeszcze niejeden raz przedstawię Wam fotografie w tym stylu.

18 komentarzy:

  1. Ale czad :)
    Czy ze zdjęć robionych nie-lustrzanką też taki efekt można uzyskać? Czy może tylko w lustrzankach jest taka opcja, która tworzy różne naświetlenia obrazu?
    Z efektem końcowym myślę, że mój ulubiony GIMP sobie poradzi, ale najpierw potrzebuję dobrych fotek.
    Zdecyduję się chyba na NIKON D3000. Czytałam, że dla początkującej osoby, to dobry wybór. Jak myślisz? Nie wiem, na co mam zwracać szczególną uwagę przy zakupie lustrzanki, bo parametry nic mi kompletnie nie mówią ;) Laik ze mnie straszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę tylko powiedzieć, że to spektakularna praca.

    Pocałunek

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się właśnie jak takie zdjęcia powstają. Dzięki za wyjaśnienie. Bardzo mi się podobają. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam zwykłego trzaskacza :) to dla mnie za skomplikowane :) będę oglądać u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze poczytać jak z Nikonem D 80 sobie poradzić, czy funkcje, które podałaś na Canonie pokrywaja sie z faunkcjami w Nikonie ? czyba raczej nie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. zdjęcia piękne ,Ty je sama wykonujesz? czy jest jakiś dobry darmowy program do obróbki zdjęć ?

    OdpowiedzUsuń